Légy az utca legjobb borbélya – és a Google cégem is tudjon róla

Avagy hogyan kerülj fel a térképre

Alap reklám sztori, hogy egy spanyol városban - legyen mondjuk Madrid - a borbélyok utcájában rakják ki a cégéreiket a mesterek.
Az első kirakja, hogy „Madrid legjobb fodrásza”. 
A második nem akar lemaradni ezért kirakja, hogy „Spanyolország legjobb fodrásza”.
A harmadik már tényleg nem akar kicsit mondani, felpingálja hát, hogy „Európa legjobb fodrásza”.
A negyedik kinéz, elmosolyodik és szerényen annyit ír, hogy „Az utca legjobb fodrásza."

Te melyikhez térnél be kedves olvasó?
A lokális előny, amit ismerek, ami itt és most kézzelfogható számomra az szerintem nyerő.Sok KKV tulajdonos számára egy alapvető félreértés, hogy amikor először szóba kerül, hogy legyen online jelenléte is, akkor azt gondolja, hogy a világhálón majd eszkimók és jamaikaiak fogják látni a hirdetéseit, mert ugye azért világháló.

És ez amúgy egy jogos félelem – előre szaladva: rosszul paraméterezett Google Adwordsszel képesek lehetünk ilyen haszontalan kattintásokat gyűjteni, csengő magyar forintokért. Szerintem tehát egy interneten kezdő vállalkozónak ez a legfontosabb tudnivaló:

Gondolkodj globálisan, de reklámozz lokálisan! Az interneten is!

És ezt bejegyzést itt le is zárhatnám, hiszen erre a Google minden eszközt biztosít. Meg a Facebook is. Kis tanulással, vagy a segítségünkkel a hirdetésed utca, házszámra lebontható, hogy kinek jelenjen meg – és kinek ne! 

Node, álljunk meg egy polgári pillanatra, hol vagyunk még a hirdetésektől…
Amit cégtulajdonosként és vállalkozóként elsőnek végig kell gondolni, az nem az, hogy mit fessek a cégéremre. Hanem az, hogy valójában mitől leszek én az utca legjobb borbélya.
Utána már csak ezt kell úgy megfogalmazni, hogy az utcába betérőkhöz ez az üzenet eljusson, és az ő számukra való előnyt jelentsen a többi szolgáltatóhoz képest.

Szóval fodrászként kire célozzak?

Hölgyekre, akik esetenként hajkölteményeket akarnak? Nőkre akiknek az időszakos hajfestés alapszükséglet? Srácokra, akik gyorsan belőnék a sérót, egy esti buli előtt? Menedzserekre, akik két tárgyalás közt tudnak beugrani egy igazításra? stb, stb.Melyikük számára mi a valódi előny? A gyorsaság? A nyitvatartási idő? Az odafigyelés? A szakmai bravúrok? Az ár? Vagy a városi pletykák, amiket nálam hall? Esetleg a kávé?

És én, mint fodrász vállalkozó, milyen szituban érzem jól magam igazán? El tudom képzelni, hogy este is fogadjak vendéget? Vagy korán reggel? Inkább egy alkalmi konty elkészítése nyújt örömöt, vagy az, ha tempósan váltják egymást az ügyfelek, és csilingel a kassza.Ezeket a szempontokat is végig KELL pörgetni magunkban, mielőtt egy fityinget is elköltenénk a reklámunkra.A jó hír viszont az, hogy ha ez a kép már kicsit is tisztul, akkor sokkal jobb arányban fog azokhoz eljutni az üzenet, akiknek arra a szolgáltatásra szükségük van.

És itt jön a második számú jó hír!

Az online jelenlét nem kell, hogy azonnal fejlesztendő weblapot jelentsen! Egy utcai fodrászat esetében, ez pont olyasmi, amit érdemes átgondolni.Egy rosszul felépített, kusza weblap amit a szomszéd Pistike kattingat össze aprópénzért és azután soha többé nem frissül – az talán jobb, ha nincs is.

Amire ellenben szükség van, az a Google Cégem!

És akkor gyorsan hozzunk is létre egyet, akár a tiedet!Legyen egy gmailos email címed. Ha nincs, csinálj egyet. Megvan?Ha megvan, akkor ezzel lépj be a google fiókodba, vagy akár csak a google postafiókodba. Azután csak üsd be, akár a keresődbe, hogy Google Cégem, kattints rá és megkapod ezt a  nyitóképernyőt:

 

Elég egyértelmű, a Vágj bele! gomb, miután megnyomtad, jöhet az adatok feltöltése. A Google szeretné tudni, hogy hol is van a céged, feldobja tehát ezt a térképet, és várja, hogy megadd az adatokat. 

 

A cég nevénél fontos, hogy a Google a felhasználó szempontjából gondolkodik. Ha az Arany Fürtök Fodrásszalont akarod felrakni a netre, akkor első körben tök mindegy, hogy a Szememfénye Kft. vagy Hajszálhíján Bt.-e a bolt üzemeltetője. Az üzemeltető még változhat is, úgy, hogy a fodrászszalon marad ugyanazon a néven ott ahol van. Mivel a vendégköröd is a fodrászszalonról akar hiteles infókhoz jutni, tehát add azt a Cégnevet, amivel a vevőd találkozni fog.

Most a KihelyezettMarketing.hu adatival feltöltöm a békéscsabai irodát, így néz ki:

 

Egy dolgot máris elértünk, fent vagyunk az interneten, ameddig nem akarjuk törölni, az emberiség tudni fog róla, hogy létezünk. Azért ennél többre is képesek vagyunk, lépjünk tovább a Folytatás gombbal.

Itt jön a kanyar!

A Google nem akarja, hogy bárki is rá trollkodjon a neten a cégedre, ezért, miután kipipáltad, hogy jogosult vagy a cég adatainak kezelésére a Google-on, el fog neked küldeni egy kódot darab hagyományos postai levelezőlappal, a megadott címre. Bizony, papírt! Éljen a XXI. század! 🙂

Ezért valós nevet adsz meg és a személyneved is valódi, mert a postás akkor fog megtalálni.Ez a levél tartalmazza, majd azt az ellenőrző kódot, amivel a céged jelenlétét a Google felé igazolni fogod, amikor két hét múlva majd újra belépsz ide.Így néz ki, mielőtt elküldöd:

 

Ezután még a személynevet hozzáírod, és várod a levelet - két héten belül megkapod. Közben azért a céged adatait ügyesen töltögetheted fel az internetre:

 

Természetesen szeretnél személyre szabott tippeket, és elkezded a céged profiljának megjelenítését. Meg fogod, adni, hogy fodrászat a profilod, alaposan kitöltöd a nyitva tartás rovatot. Megadsz egy olyan telefonszámot, amit a nyitvatartási időben örömmel veszel fel, és – javaslom – tegyél fel egy külső fotót is. Ne kelljen a vevődnek-ügyfelednek totóznia, melyik is a te kapud. (persze rakhatsz fel információt a csapatodról, a belsődről, amiről még lényegesnek tartasz)

  

Nos, hova jutottunk el rövid idő alatt?

Nincs weblapod, se egy tervezett logód, egy fillért sem költöttél, de az ügyfeleid máris meg tudnak találni az interneten, mint az utca legjobb fodrászát és tudnak ajánlani egymásnak! Ami a legerősebb marketing csatorna továbbra is. Azért ez jó, nem?

Mire figyelj?

  1. A saját Google fiókoddal regisztrálj. Banális hiba, de simán elkövethető, hogy már postán a levél, amikor rájössz, hogy a gyereked (vagy bárki a gépedet használta) lett a céged google kontaktja.
  2. Valós adatokat adj, meg minél pontosabban. A Google felkínálja a tevékenységi köröket, finomítsd addig, amíg nem vagy ott. Ha választanod kell, a céged alaptevékenységére koncentrálj!
  3. Legyen célod, amihez a vállalkozásod internetes elérhetősége társul. Gondold át, hogy kikhez is akarsz szólni, és minden leírt betűdet ez vezesse.
  4. Most, hogy minden értelemben véve felkerültél a térképre, a vevőid értékelni fognak a Google-ön. Ennek a fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Kaphatsz ajánlást, dicséretet, de olyan is lesz, aki „lehúz”. Csak idő kérdése. Mindenre reagálj higgadtan, szakszerűen, hiszen a reakcióid a vevők szemében majdnem annyit fognak számítani, mint a kapott értékelések.

A vevőkezelésről később részletesen is beszélünk, most először is irány a Google, és – ha még nem vagy fent - helyezd el magad a térképen! Hadd tudjanak rólad a szomszéd utcában is!Ha ez tetszik, mérd fel a céged! 10 egyszerű kérdéssel megtudhatod, hol tart a vállalkozásod.

A szerzőről: Köles István Junior

 

Média – marketing szakon végzett, dolgozott rádiókban – tévékben, valamint tanácsadó cégeknél.

Azért munkálkodik a kihelyezettmarketing.hu-n, hogy neked segítsen elmesélni a saját sztoridat – az ügyfeleidnek. Mert az eladóid lehetnek akár marketing szoftverek is, de a vevőid valószínűleg emberek.

Íratkozz fel hírlevelünkre!

Érdekel az az információ amivel előrébb viheted vállalkozásod?