Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php on line 11

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php:11) in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1648
{"id":225,"date":"2017-08-15T09:24:09","date_gmt":"2017-08-15T09:24:09","guid":{"rendered":"https:\/\/kihelyezettmarketing.hu\/?p=225"},"modified":"2018-01-02T09:29:07","modified_gmt":"2018-01-02T09:29:07","slug":"google-business-online-jelenlet-huzza-jelen-let","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kihelyezettmarketing.hu\/automatizalas\/google-business-online-jelenlet-huzza-jelen-let\/","title":{"rendered":"Google my business \u2013 Online jelenl\u00e9t h\u00fazza jelen a l\u00e9t"},"content":{"rendered":"

A Google magyar v\u00e1llalkoz\u00f3knak szervezett Digit\u00e1lis Workshopj\u00e1r\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt \u00f6sszefoglal\u00f3 m\u00e1sodik r\u00e9sz\u00e9t olvasod. Az els\u0151 r\u00e9sz\u00e9t<\/i> itt tal\u00e1lod<\/i><\/a>.<\/i> Ha ez megvolt, akkor itt az ideje az online \u00e9let sz\u00e9ps\u00e9geir\u0151l besz\u00e1molnunk, Balog G\u00e1bor a Google Magyarorsz\u00e1g region\u00e1lis oktat\u00e1s-szervez\u0151je el\u0151ad\u00e1s\u00e1b\u00f3l. Ez a besz\u00e1mol\u00f3 a Google Digit\u00e1lis Workshopj\u00e1nak r\u00f6vid\u00edtett \u201eegyenes leirata\u201d, amely a mi v\u00e9lem\u00e9ny\u00fcnket nem tartalmazza. Viszont olvasd el, mit tartotta Google fontosnak megosztani a r\u00e9sztvev\u0151 v\u00e1llalkoz\u00f3kkal.<\/i><\/p>\n

 <\/p>\n

Adwords<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

Mi\u00e9rt is gondolja a Google, hogy minden v\u00e1llalkoz\u00e1snak az Adwords rendszerben kellene hirdetnie?<\/p>\n

Ha kicsit t\u00e1volabbr\u00f3l vizsg\u00e1ljuk a k\u00e9rd\u00e9st, a legt\u00f6bb magyar Kis- k\u00f6z\u00e9pv\u00e1llalkoz\u00e1snak (KKV) nincs igaz\u00e1n kidolgozott hirdet\u00e9si strat\u00e9gi\u00e1ja, ink\u00e1bb csak pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sai. Ha az online \u2013 offline tematika meg is van, a vezet\u0151k az online-on bel\u00fcl jellemz\u0151en m\u00e1r nem igaz\u00e1n tudnak a Push vs. Pull technik\u00e1kkal b\u00e1nni, pedig d\u00f6nt\u0151 k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g van a kett\u0151 k\u00f6z\u00f6tt.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

PUSH<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

A Push technik\u00e1kn\u00e1l gyakorlatilag tolom az inf\u00f3t a vev\u0151 ir\u00e1ny\u00e1ba, mint egy display hirdet\u00e9s. Gondoljunk anal\u00f3giak\u00e9nt egy k\u00f6zt\u00e9ri plak\u00e1tra vagy egy \u201eszuperinf\u00f3\u201d hirdet\u00e9sre. Van valami elk\u00e9pzel\u00e9sem \u00e9s hozz\u00e1vet\u0151leges adatom arr\u00f3l, hogy kiket tal\u00e1lhatok el, de igaz\u00e1b\u00f3l nem tudom befoly\u00e1solni, hogy kit, mikor, hogyan \u00e9r el az inf\u00f3, amit \u00e1t szeretn\u00e9k adni.<\/p>\n

 <\/p>\n

PULL<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

A Pull technik\u00e1kn\u00e1l a vev\u0151 keresi az inform\u00e1ci\u00f3t, \u00e9s \u00e9n kiszolg\u00e1lom \u0151t. Tiszt\u00e1ban vagyok vele, hogy milyen ig\u00e9ny\u00e9t tudom kiel\u00e9g\u00edteni, ez\u00e9rt nem ut\u00e1lni fogja a sz\u00e1m\u00e1ra haszontalan rekl\u00e1mot, hanem \u00e9rdekl\u0151dve fogadja. Gondoljunk itt anal\u00f3giak\u00e9nt egy olyan \u201eplak\u00e1tra\u201d aminek \u00e9n megmondom, hogy \u00e9hes vagyok \u0151 meg feldob\u00e1lja nekem a k\u00f6rny\u00e9kbeli \u00e9ttermeket, pizz\u00e9ri\u00e1kat, boltokat \u00e9s megpr\u00f3b\u00e1lja kital\u00e1lni mit szeretn\u00e9k igaz\u00e1n kaj\u00e1lni.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ok\u00e9, akkor itt meg\u00e1lln\u00e9k egy polg\u00e1ri pillanatra. Megfogadtam, hogy nem fogok belekommentelni semmit, ez\u00e9rt nem is teszem. DE szeretn\u00e9lek el\u0151re megnyugtani: az Adwords az azon emberek sz\u00e1m\u00e1ra, akik nem foglalkoznak ezzel napi szinten kb. az orosz rulett \u00e9s az idegseb\u00e9szet t\u00f6rv\u00e9nytelen gyermeke. Semmik\u00e9ppen nem besz\u00e9ln\u00e9lek le r\u00f3la, mert nagyon hat\u00e1sos \u00e9s hasznos! S\u0151t a Google szerint egyszer\u0171 \ud83d\ude42 De szak\u00e9rtelem n\u00e9lk\u00fcl egyszer\u0171en csak c\u00edmk\u00e9zz fel egy bor\u00edt\u00e9kot \u00e9s k\u00fcldd el benne a p\u00e9nzedet a Google sz\u00e1m\u00e1ra (<\/i>1600 Amphitheatre Parkway in <\/i>Mountain View<\/i><\/a>, <\/i>Santa Clara County<\/i><\/a>, California, United States)<\/i>. Sok f\u00e1radts\u00e1got megsp\u00f3rolhatsz abszol\u00fat ugyanazzal az eredm\u00e9nnyel.<\/i><\/p>\n

 <\/p>\n

M\u00e1sfel\u0151l, ha r\u00e1teszed magad vagy szak\u00e9rt\u0151kh\u00f6z fordulsz minimum az Adwords beind\u00edt\u00e1s\u00e1hoz, akkor megtal\u00e1ltad a legolcs\u00f3bb \u00e9s leghat\u00e9konyabb rekl\u00e1moz\u00e1si form\u00e1t, az tuti. Egyel\u0151re. (Junior)<\/i><\/p>\n

 <\/p>\n

A keres\u0151marketing teh\u00e1t m\u00e1ra messze a leghat\u00e1sosabb \u00fatja annak, hogy aj\u00e1nlatodat, term\u00e9kedet el tudd juttatni a potens vev\u0151dh\u00f6z.<\/p>\n

Ebben az esetben m\u00e1r nem csak l\u00e1tod, de meg is tudod hat\u00e1rozni, hogy rekl\u00e1mod milyen id\u0151szakban, milyen lok\u00e1ci\u00f3ban jelenjen meg vev\u0151idnek. Ezeket analitik\u00e1ban h\u00e1trad\u0151lve k\u00f6vetheted, m\u00e1sfel\u0151l pedig te hat\u00e1rozod meg, hogy mekkora b\u00fcdzs\u00e9t sz\u00e1nsz a rekl\u00e1mra, nem tudod t\u00fall\u00e9pni. Az adwords rekl\u00e1m est\u00e9n ugyanis (egyszer\u0171s\u00edtve) nem fizetsz az\u00e9rt, mert l\u00e1tja a rekl\u00e1modat az interneten. Csak a kattint\u00e1s\u00e9rt fizetsz, ha a vev\u0151 megy az aj\u00e1nlatod ut\u00e1n, a t\u00f6bbi pedig m\u00e1r rajtad \u00e1ll.<\/p>\n

 <\/p>\n

SEO optimaliz\u00e1l\u00e1s<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

Az elm\u00falt \u00e9vtized sl\u00e1gert\u00e9m\u00e1ja, ami tov\u00e1bbra is megker\u00fclhetetlen. A weboldalad sz\u00f6vegeit \u00e9s tartalmait tov\u00e1bbra is optimaliz\u00e1lni sz\u00fcks\u00e9ges, hogy a google keres\u0151robotjai k\u00f6nnyen meg\u00e9rthess\u00e9k, mivel van dolguk, mir\u0151l sz\u00f3l a weboldalad. C\u00e9gvezet\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra most kihagyn\u00e1m a dinamikus url \u00e9s a metatagok r\u00e9szletez\u00e9s\u00e9t. A l\u00e9nyeg: ha rendben van a SEO akkor a Google tapasztalatai szerint nem csak az organikus tal\u00e1latok, hanem a hirdet\u00e9seid is sokkal jobban teljes\u00edtenek.<\/p>\n

 <\/p>\n

CTA<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

Mivel a Google, nem csak formailag, de tartalmilag is elemzi a webet fontosnak tartott\u00e1k kiemelni, hogy tov\u00e1bbra is hi\u00e1nyos a magyar weblapok nagy t\u00f6bbs\u00e9g\u00e9n a Call To Action (felsz\u00f3l\u00edt\u00e1s a cselekv\u00e9sre avagy ir\u00e1nymutat\u00e1s)<\/p>\n

Az \u201eezen a c\u00edmen \u00e9rdekl\u0151dhet\u201d t\u00edpus\u00fa kifejez\u00e9sek tizedannyira sem teljes\u00edtenek j\u00f3l, mint az \u201e\u00e9rdekl\u0151dj\u00f6n ezen a c\u00edmen\u201d t\u00edpus\u00faak. N\u00e9zz k\u00f6r\u00fcl a weblapodon \u00e9s tedd ezt rendbe!<\/p>\n

 <\/p>\n

Kulcsszavaz\u00e1s \u00e9s kiz\u00e1r\u00e1s<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

A weblapod tartalm\u00e1nak \u00e1tl\u00e1that\u00f3nak, navig\u00e1lhat\u00f3nak kell lennie \u00e9s m\u00e9g egy fontos krit\u00e9rium: relev\u00e1ns kulcsszavakhoz kell kapcsol\u00f3dnia a f\u0151oldaladon \u00e9s az aloldalakon egyar\u00e1nt.<\/p>\n

 <\/p>\n

Itt Balog G\u00e1bor elmes\u00e9lt egy \u00e9rdekes t\u00f6rt\u00e9netet a keres\u0151ben a kulcssz\u00f3 kiz\u00e1r\u00e1sr\u00f3l, amit a teremben l\u00e9v\u0151 100 vezet\u0151 k\u00f6z\u00fcl ketten haszn\u00e1ltak.<\/p>\n

 <\/p>\n

T\u00f6rt\u00e9nt, hogy egy aut\u00f3ment\u0151 (tr\u00e9leres) c\u00e9gnek december elej\u00e9n elkezdett p\u00f6r\u00f6gni az Adwords, \u00f6z\u00f6nl\u00f6ttek az \u00fcgyfelek a weblapra, ahonnan viszont azonnal le is pattantak. Ez igen rosszul \u00e9rintette a c\u00e9get, egyfel\u0151l, mert nem tudt\u00e1k mi okozza ezt a lepattan\u00e1s cunamit, m\u00e1sfel\u0151l, mert minden \u00e9rkez\u0151 a weblapjukra 70.- forintjukba ker\u00fclt akkor \u00e9ppen. Megfejt\u00e9s?<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

Lehet, hogy m\u00e1r r\u00e1j\u00f6tt\u00e9l? \u2026\u2026 Igen, kar\u00e1csony k\u00f6zeledett \u00e9s a LEGO kihozott egy aut\u00f3ment\u0151 j\u00e1t\u00e9kot, amit a der\u00e9k felhaszn\u00e1l\u00f3k az XY aut\u00f3ment\u0151 weblapj\u00e1n akartak megvenni \u2013 az\u00e9rt a kar\u00e1csony el\u0151tti aj\u00e1nd\u00e9khajsza egy besz\u0171k\u00fclt tudat\u00e1llapot, ne r\u00f3juk fel nekik.<\/p>\n

Az XY aut\u00f3ment\u0151 c\u00e9g v\u00e9g\u00fcl r\u00e1j\u00f6tt a megold\u00e1sra kiz\u00e1rt\u00e1k a LEGO kulcssz\u00f3t az oldalukra mutat\u00f3 tal\u00e1latokat megel\u0151zend\u0151en \u00e9s a vil\u00e1g a hely\u00e9re d\u00f6ccent \u2013 hogy ez mennyibe ker\u00fclt nekik azt most ne firtassuk, belefutottak egy szemmel m\u00e1r l\u00e1that\u00f3 \u00f6sszegbe.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9rdemes kiz\u00e1rnod azokat a m\u00e1rk\u00e1kat amiket NEM forgalmazol, azokat a kifejez\u00e9s kapcsolatokat (itt pl. aut\u00f3ment\u0151 j\u00e1t\u00e9k), amik biztosan nem a te vev\u0151id keres\u00e9si tal\u00e1latait fogj\u00e1k hozni.<\/p>\n

 <\/p>\n

YouTube<\/b><\/p>\n

 <\/p>\n

Mindenki ismeri, a Google tulajdona a digit\u00e1lis \u0151sid\u0151k \u00f3ta.<\/p>\n

Amit nem mindenki tud, jelenleg a YouTube a vil\u00e1g m\u00e1sodik sz\u00e1m\u00fa keres\u0151je a Google m\u00f6g\u00f6tt! Hogy miket keresnek rajta a magyarok? Els\u0151sorban zen\u00e9t, filmeket \u00e9s nan\u00e1, hogy online elektronikus j\u00e1t\u00e9k k\u00f6zvet\u00edt\u00e9seket (pl. Minecraft).<\/p>\n

 <\/p>\n

De emellett nagyon n\u00e9pszer\u0171ek a how to\u2026 vagyis \u201ehogyan csin\u00e1ld\u201d t\u00edpus\u00fa vide\u00f3k, amik m\u00e1r \u00e9rdekesek a c\u00e9ged \u00e9let\u00e9ben is.<\/p>\n

Teend\u0151id? Egyfel\u0151l legyen saj\u00e1t c\u00e9ges vide\u00f3csatorn\u00e1d (az nem ker\u00fcl p\u00e9nzbe) \u00e9s rajta relev\u00e1ns tartalmaid (azt l\u00e9tre kell hoznod).<\/p>\n

Ha tal\u00e1lsz olyan videoblogert (vlogert), akinek a t\u00e9m\u00e1j\u00e1hoz term\u00e9ked-szolg\u00e1ltat\u00e1sod j\u00f3l tud kapcsol\u00f3dni m\u00e1r \u00e9rdemes elgondolkodni ak\u00e1r szponzor\u00e1ci\u00f3n vagy fizetett tartalmon is. Egy telev\u00edzi\u00f3s spot k\u00f6lts\u00e9g\u00e9nek a t\u00f6red\u00e9k\u00e9b\u0151l m\u00e9rhet\u0151 t\u00f6meget \u00e9rhetsz el. (A videomania vlogot most Magyarorsz\u00e1gr\u00f3l ~ 660 ezren k\u00f6vetik)<\/p>\n

 <\/p>\n

M\u00e1sfel\u0151l k\u00e9sz\u00edthetsz in-stream video rekl\u00e1mot, amit 5 m\u00e1sodperc eltelt\u00e9vel \u00e1tugorhat a n\u00e9z\u0151 (\u00e9s akkor ez neked nem ker\u00fclt semmibe) s\u0151t a Google csak akkor vonja le a p\u00e9nzt a b\u00fcdzs\u00e9db\u0151l, ha<\/p>\n