Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php on line 11
Így guglizik a magyar | KihelyezettMarketing.hu

Így guglizik a magyar

avagy titkok a nemzeti kézműves SEO optimalizálásról – első rész

Békéscsabára látogatott a Google Magyarország és megígértük, hogy ha már pár perc alatt beteltek a helyek a workshopra, akkor legalább az előadás rövid tartalmát megosztjuk veled, tájékozódásként. Ez két részes szakmai anyag lesz, igyekszem érthetően, ha nem érted… bocs. Viszont minden kérdésedre szívesen válaszolunk!

 

Két részből állt az előadás. Először Tamás Szilárd a Kereskedelmi és Iparkamara ICT tanácsadója vázolta fel, hogy miként teljesítenek a hazai Kis- és Középvállalkozások (a folytatásban KKV-k) a digitalizáció terén.

Azután Balog Gábor a Google Magyarország regionális oktatás-szervezője tartott áttekintést  és egy kis jövőkép festést másfél órában.

 

a környék legjobb fej marketingesei

80-20

A hallgatóságból megkérdezett résztvevő online szakemberek a végén így értékelték az információk arányát. A nyolcvan százalékát már ismerték az elhangzottaknak, de a húsz százalék miatt bizony fontos volt a részvétel, hiszen a Google-nél jobban kevesen ismerhetik a digitális jövőt. A hazai KKV-k pedig egy EU-s felmérés szerint „mérsékelten innovatívak” vállalkozásuk digitalizálásában. Ez a megfogalmazás azt takarta, hogy Unión belül a 21. helyre rangsorolták a magyar KKV-k felkészültségét. Csak egy adat: 2017-ben a magyar vállalkozások 56%-a NEM rendelkezik weblappal…

(és akkor csak két szélsőséges érték a DESI felmérésből: utolsók vagyunk a mobilnet használatában, de elsők a facebookon töltött időben)

A vállalkozások digitalizálása különösen elmarad az EU-s átlagtól a termelésirányításban és az ügyfélkapcsolati rendszerekben, de – hogy valami jót is mondhassunk – erre válaszként léteznek források, amiket most be lehet csatornázni a céged fejlesztésébe.

Érdemes tehát körülnézned a Modern Vállalkozások Programja weblapján – – amit e blogbejegyzés alján találsz majd.

 

Google

A Google a Kamarához hasonlóan látja a helyzetet, saját felméréseik szerint a magyar lakosság 47%-a digitálisan alulképzett, nem tudja hatékonyan használni az internet nyújtotta lehetőségeket.

 

Ez azt jelenti, hogy egy browsert még meg tud nyitni és tud rajta szörfözgetni, de már egy összetettebb keresés, vagy online ügyintézés már ki fog rajta.

 

Ezt külön felírtam, Magyarországon a Google 7.667.778 fő aktív internet felhasználót lát, ami figyelembe véve a KSH kimutatásban szereplő 9.797.561 magyar állampolgárt (amiből egy nagyvárosnyi azért ugye Nyugat-Európában nyomorog) szerintem egészen szép adat.

A felhasználói viselkedés változása az amire a Google elsősorban figyel már bő egy évtizede. Egy szemléletes példában (pápaválasztás) összevetették a 2005-ös és 2013-as eseményt – már ami a digitáliskörítést illeti. Mit mondjak, ennyi bíborost egyszerre szelfizni tényleg ritkán lát az ember (2005-ben ez a szám még nulla volt, 2013-ban egy infotechnikai kiállítást simán leköröztek).

 

Maga a tapasztalat az, hogy most az mostani tinik már végképp folymatosan share-elni akarják mindenüket. A Google szerint egy mai tini egy nap átlag 190 alkalommal csekkolja a telefonját. Mi, X generációs felnőttek (pl. a kihelyezettmarketing alapítói) beérjük napi 30-al. De ez a szám minden korosztályban növekszik.

 

Miért fontos ez?

 

Korábban ismertettem a gyászos tényt, a magyar vállalkozások több mint felének nincs weblapja. Nos, a meglévő 44% is igen nehézkesen áll át mobilbarát formátumra, holott a Google mérései szerint most már stabilan 50%-nál több a mobil eszközökről indított keresések aránya Magyarországon is.

 

Ami nem működik mobilon az nincs. Ha nem vagy reszponzív, a google előbb-utóbb eltüntet a keresési eredmények közül. Csókolom, ez van, figyelembe kell venni.

 

Nem a Statisztika, az Analitika a fontos!

 

A másik fontos tanulság a magyar vállalkozások számára, hogy még mindig nem tanultak meg vevőiül beszélni.

 

A vállalkozások 70%-a továbbra is magáról regél, hogy mikor alakultak és milyen magas szinten szolgálják ki a mindenkit. És tipikus mellé még az a hiba, hogy ha egyáltalán mérni kezdenek valamit, akkor az a weblapra való kattintás száma és ott vége is van.

 

Mindezt akkor, amikor a webes vásárlások 92%-a érzelmi alapon történik és a fennmaradó 8% racionális érvként azért van, hogy alátámassza a 92%-ot valahogyan.

 

Szóval szép dolgok a termékleírások, a szállítási-fizetési részletek, a garanciák, a referenciák… – ezek kellenek a 8%-hoz.

De koncentrálj a 92 %-ra! Mi a vállalkozásosod küldetése, milyen problémájára kínálsz megoldást, milyen vélemények vannak rólad és a termékedről/szolgáltatásodról, mit kap a vevő tőled személyesen. Tedd átélhetővé, formáld számára előnnyé… és mérd!

 

Itt jön már ugye a Google Analytics, amivel nem csak a klikkek számát méricskéled, hanem vizsgálod a viselkedését a weblapodon, mi érdekelte a vevőt, miről pattant egyből le, mit olvasott el, mit nézett meg, hol pattant le stb.

 

Egy ajánlat máris a gép előtt ülőnek, vagyis neked.

 

testmysite.withgoogle.com

 

Menj fel erre az oldalra és add meg a weblapod címét (url). Egy órán belül elküldi neked a google az elemzést arról, hogy milyen belső műveleteket kellene elvégezned a weblapodon, hogy mobil platformokon is gyors legyen. Ne aggódj, még nem volt olyan weblap, amin ne találtak volna javítanivalót, beleértve a sajátjaikat is.

 

Ha már itt tartunk, a délelőtt google mantráját hadd osszam meg veled:

– Teszt

– Mérés

– Javítás

 

Sajnos nincs olyan, hogy kész weblap (legfeljebb ideiglenesen). Kell változó tartalom, kellenek blogbejegyzések, videók stb., ami jelzi, hogy képes vagy valódi tartalmat előállítani a vásárlóid számára. És az sem baj, ha trendi vagy.

 

Google Trend

 

Ehhez nyújt segítséget a Google Trend, ahol sok minden más mellett szavak, kifejezések trendiségét is tesztelheted tétre/helyre/befutóra  területre, szezonalitásra, fel vagy leszállóágra. Ez a weblapszövegeid vagy tartalmaid kulcsszavainak megválasztásánál fontos.

A google kifejezésre láthatóan jellemzően 10x annyian keresnek, mint az internet kifejezésre, Ezért ennek a képnek is google trend lesz a neve, hogy megtalálja a kereső.

És ha már itt tartunk kémkedjünk is egy kicsit! Megvallom őszintén a similarweb.com nekem  meglepetés volt, még nem használtam. Mivel azonban a facebookon aktívan figyelem és hasonlítom össze ügyfeleink és versenytársaik mozgásait, így, hogy ezt a weben is megtehetem nagyon kellemes érzéssel tölt el. Regisztrálj és vidd fel a céged adatait, azután pedig figyeld, hogy miként teljesít a weblapod versenytársaiddal hasonlítva. De ha csak a versenytársaidra vagy kíváncsi már akkor is megéri, nem muszáj egyből házhoz menni a pofonért.

 

Én megtettem, megkaptam és most napokig fogunk gondolkodni a

  • direkt elérések
  • keresőn keresztüli elérések
  • közösségi médián keresztüli elérések növelésén.

 

Természetesen nyitásként a területünkön (online-marketing) piacvezetőkkel mérjük magunkat, hogy maradjon motivációnk. 🙂 Látható, hogy a kihelyzettmarketing.hu internet forgalmának 92, 26%-a magyar piacról származik, de az is, hogy az onlinekatapultos srácok igen keményen szorongatják a szakma hazai doyenjének Wolf Gábornak a pozicióit. Megnézzük a konkurenciáidat?

A blog második felét a Google Business ismertetésével kezdem majd, addig is itt van amit ígértem és amiről lám, már meg is feledkeztél: a Modern Vállalkozások Programja www.vallalkozzdigitalisan.hu

 

Fejlesztenéd a digitális oldaladat? Beszéld át velünk a fejlesztési terveidet tartalmi és kivitelezési oldalról. Keress minket a hello@kihelyezettmarketing.hu –n!


  A szerzőről:   Média – marketing szakon végzett, dolgozott rádiókban – tévékben, valamint tanácsadó cégeknél.
Azért munkálkodik a kihelyezettmarketing.hu-n, hogy neked segítsen elmesélni a saját sztoridat – az ügyfeleidnek. Mert az eladóid lehetnek akár marketing szoftverek is, de a vevőid valószínűleg emberek.