Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php on line 11
Készíts Messenger Chatbot-ot! | KihelyezettMarketing.hu

Készíts Messenger Chatbot-ot!

Kicsit közhely, amivel ezt a bejegyzést kezdem, de le kell írnom: a felhasználók (és szokásaik)változnak. Nem gyorsan, hanem piszok gyorsan. A kérdés, hogy lépést tudunk ezzel a változással tartani, vagy … Inkább le sem írom.

Egyik ügyfelünkkel beszélgettünk egy pár hónappal ezelőtt, miközben mélyen elemeztük szépen felépített ügyfél-körét, akik 20-29 éves fiatalok. 

A fő kérdés az volt, hogy hogyan “fogjuk meg” őket, milyen módszer legyen az, amivel listát tudunk építeni – mert ugye tudjuk, hogy hosszútávon a listában van a pénz. Kutatásunk igen gyorsan kimutatta, hogy ez a kör, már nagyon minimálisan e-mailezik, épp csak a szükséges minimum miatt tartják fent e-mail címüket pl. regisztráció.

Ok, de akkor hogyan tartják a kapcsolatot? Messengeren az esetek több mint 95%-ban! Sőt, nagyon ki sem mozdulnak a Facebook keretei közül. Ezek után adta magát a kérdés, mivel érjük el őket és lehetőleg ne csak egyszeri alkalommal, hanem folyamatosan tudjuk kommunikálni a piaccal?

A megoldás egy nagyon friss technológia a CHATBOT!

Ezt szeretném most neked megmutatni, hogy te is képes legyél saját céges facebook oldaladra programozói tudás nélkül megvalósítani!

 

Első lépés: keress megfelelő szoftvert!

 

Gondolom, sokan ismeritek a vonzást törvényét, ez itt is működött. 🙂 Egy külföldi oldalon “ugrott fel” egy feliratkozási form, ami érdekes lett számomra. Közelebbről megvizsgálva jutottam el a ManyChat programhoz. 

Ha már egyhez eljutottam, akkor gondoltam van több is, ami megfelelő lenne. Többet megnéztem, de végül a fent említett programnál maradtam. Természetesen nézz körül Te is és utána dönts. Nekem ez vált be.

Az oldalt a http://manychat.com linken éred el.

Itt a Get Started Free gombra kattintva facebook azonosítóddal tudsz regisztrálni. A program 500 feliratkozóig ingyenes, utána sem vészes, hiszen listát építesz. Mivel már tudod: a listában van  a pénz. 🙂

Lépjünk be!

Belépés után egy – szerintem – jól átlátható menürendszer fogad. Első ránézésre is érthető, egyszerű volt. 

FONTOS!
A leírás a teljesség igénye nélkül készült, nem minden lehetőséget és menüpontot mutat be, hanem annyit, hogy elkezdődjön a megvalósítás!

 

Dashboard

Ez a képernyő mutatja a feliratkozóidat és tudsz a jobb felső sarokban levő naptárból időszakot is kiválasztani.

 

Audience

Itt látod a feliratkozóidat, szépen sorrendben. A listázás mellett igencsak hasznos dolgot tudsz megtenni a listádon lévőkkel. A program nagyon jó és egyszerű szűrő feltételekkel rendelkezik. Persze ehhez az is kell, hogy majd adj hozzá szűrési feltételeket (ezt később mutatom).

 

Példámban leszűrtem egy felhasználót, jobbra a “TAGS” alatt látható pl. “webelemzes” kifejezésre kattintva. Ugyan ezt a lap tetején levő “FILTER” dombra kattintva is megteheted.
Mikor ez megvan több lehetőség is a rendelkezésünkre áll. 

 

A “BULK ACTION” gombra kattintva, hozzáadhatunk TAG-okat vagy törölhetünk (egyszóval szegmentálhatjuk az ügyfelet), vagy, ahogy a nyíl is mutatja, hozzáadhatjuk egy hírlevél listához. Teljes, jövőbeni marketing automatizmusokhoz rendelhetjük hozzá. Nagyon profi és egyszerű!

 

Live Chat

Azonnali egyéni beszélgetések kezdeményezése a listádon levő emberrel. Ami nekem nagyon tetszett, az az, hogy le tudok zárni egy beszélgetést (nyíl mutatja), és a beszélgetés közben is tudok újabb Tag-okat (címkéket) hozzáadni a felhasználóhoz. Természetesen meg is tudok nyitni beszélgetést. 

Ezek a lehetőségek nagyon jók, hiszen egy gombnyomással (rákattintasz, hogy pl. hogy “Closed”) látod a lezárt vagy a nyitott (Open) beszélgetéseket. Így visszakövetheted a folyamatot és a kollégádat is megkérdezheted, hogy miért van még nyitva a beszélgetés, mi kell a lezáráshoz? Igen hatékony!

 

Growth Tools

A Many Chat azt gondolom egy nagyon jó marketing szoftver Messengerre és ebben a menü-pontban látható, hogy mennyi lehetőség adott, hogy belenyúlj a folyamatokba és listát építs. Természetesen vannak, amik csak a PRO csomagban (500 feliratkozóig 10 dollár) találhatóak, de a díjmentes rész is szépen kiszolgálja a lista építését.

Itt Neked kell eldöntened (a marketingeseddel átbeszélve), hogy a Te üzletedben melyik az a funkció amit használni akarsz és jól konvertál.
Apropó konvertáció! Válaszd ki bármelyik funkciót, azonnal pontos statisztikát kapsz a megjelenésekről, feliratkozásokról. 

 

Engage

Ennél a menüpontnál azonnal 2 menüpontot találunk. Nézzük meg ezeket.

Broadcast

Ha egy szóban kellene összefoglalnom: FANTASZTIKUS! Amennyiben használsz hírlevél szoftvert, akkor ugyan ezt kapod meg csak  MESSENGER-ben. Írd meg előre az üzeneteidet és küld ki. Igen időzítve is kiküldheted és természetesen szegmentálhatod is tagek szerint (csak a nők kapják meg és azok akik …..). Már ez az egy funkció miatt megéri, de azért van még több is. 🙂

Autoposting

Itt tudod összekötni a közösségi csatornáidat a Messenger-rel. Amennyiben megadod a Facebook céges oldalad, akkor egy posztolásnál azonnal elküldi a posztot a listádra. Semmit nem kell tegyél, csak kösd itt össze és írj bejegyzést. Huhh, mennyi időt meg lehet ezzel takarítani! 

Ugyan ez vonatkozik a YouTube, RSS, Twitter fiókodra.

 

Automation

Ezen menü alatt tudod szépen összerakni a rendszered. 

Main Menü

Ez lesz a főmenüd. Ezen keresztül fogod irányítani a beszélgetést a megfelelő irányba. Megsúgom, az emberek szeretik a rendet és az irányítást. Lehet ez elsőre kicsit furcsa, de egy másik blog posztban elmagyarázom…
A menükre kattintva Te döntöd el, hogy azonnal előre beállított üzenetet, vagy almenüt vagy weboldara átirányítást alkalmazol (marketingeseddel beszéld át).

 

Default Reply

Ez egy általános üzenet, mely akkor jelenik, meg, ha a folyamatban nem ért valamit a bot. pl. feltesz valaki egy kérdést és a benne megtalálható szavakra nincs automatikus válasz beállítva.

 

Welcome Massage

Üdvözlő üzenet, mely akkor fogadja a látogatót ha elindul a csevegés. Természetesen ezt is Te irányítod. 

 

Keywords 

 Tanítsd a Chatbot-ot! Itt tudsz beállítani különböző szavakat, amelyeket, ha beírnak a csevegő mezőbe, akkor hozzá tudsz rendelni egy cselekvést. Ilyen cselekvés lehet pl. automata válasz, egy menüpont megjelenése csevegésben, vagy elviszed vissza a weboldaladra. Ezzel tehermentesítheted (egy határig) a személyes válaszolást, valamint szépen összekötheted a folyamatot a weboldaladdal. Ha jól építed fel, igen jó konverziókat érhetsz el. 

Természetesen ez a folyamat is munkát igényel részedről, hisz Te mondod meg mikor mi történjen.

 

Sequences

 Folyamatok, kampányok. Mint egy klasszikus e-mail hírlevél küldőben, ugyan így fel tudsz építeni egy automatizált kampányt. Csak éppen Messengerben. Csodás! Szerintem mi ezt igen sokat fogjuk használni. A marketingeseddel szerintem jól beszéljétek át, tervezzétek meg és automatizáljatok. Megéri. 🙂

 

Settings

A végére maradt, de érdemes ezzel kezdeni. 🙂 Itt állítsd be az első üzenetet, amelyet a beszélgetés indítása előtt lát a látogatód.

 

Szükséged van-e Chatbot-ra?

Amennyiben a leírás alapján, már forogtak a gondolataid, hogy miként tudnád az üzletedbe beépíteni ezt a lehetőséget, akkor ne késlekedj!

Most még ebben a szegmensben jóval kisebb a marketing zaj, új dolog még. Így az elsők között lehetsz, aki használja ezt a marketing technikát! 

Ha kérdéseid vannak, hogy ez neked megfelelő lenne, akkor ne habozz. Tedd fel és közösen átvizsgáljuk a lehetőségeket!


  A szerzőről:   24 éve értékesítésből él. Vezetett üzletkötői csoportokat, segített vállalkozások vezetőinek, oktatott értékesítőket.
Üzletkötői szándéka: Segíteni az embereknek, hogy megkapják azt az örömet amire vágynak, elégedettek legyenek azzal, amit vásároltak és elégedettek legyenek önmagukkal!