Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/kihelyezettmarke/public_html/wp-content/plugins/bb-ultimate-addon/admin/bsf-core/auto-update/admin-functions.php on line 11
Az elnök és a takarítónő | KihelyezettMarketing.hu

Az elnök és a takarítónő

El tudnád mondani egy mondatban a céged küldetését?

Talán városi legenda, de mára már az amerikai bizniszfolklór hivatkozott részévé vált, hogy 1961-ben John F. Kennedy elnök ellátogatott a NASA főhadiszállására. Miközben kalauzolták befelé, meglátott egy munkást (egy takarítónőt) egy mellékfolyosón, aki éppen egy nagy megrakott kocsin vegyszereket tolt a következő tisztítandó terület felé. JFK pedig azzal a lendülettel odalépett hozzá, bemutatkozott neki és megkérdezte mi a munkája a NASA-nál.
Hogyhogy mi? Segítek embert küldeni a Holdra! – jött a válasz késedelem nélkül.

Oké, ezen most nyilván mosolygunk…ó szent együgyűség ugye?…, de vajon a te vállalkozásodban a te alkalmazottad mit válaszolna erre a kérdésre?

A takarítónő ugyanis igazat mondott. Nem ő készült megnyomni a piros Ignite feliratú gombot a rakétaindításhoz, de a saját területén a saját eszközeivel bizony ezt a cél szolgálta.

Tehát a NASA víziójával teljes összhangban munkálkodott. Értette a célt és a saját szerepét az odavezető úton.

Bizony már egy kis csapatnál is hasznos, ha a tagjai:

  •  látják és értetik, hogy hova és miért akar eljutni a szervezet = Tiszta vízió
  •  tudják, hogy ha elérik a célt az mit jelent számukra = Motiváció
  •  pontosan tudják, a saját eszközeikkel ezt hogyan tudják segíteni = Eligazítás

Anti egy blogbejegyzésben írt arról miért is tudnak célok kiüresedni és miért érdemes önmagunkon túlmutató küldetést keresnünk. Ez így igaz.
Üzleti szinten ezzel együtt is érdemes belátható időtávra, elérhető és konkrétan mérhető célokat kitűznöd vagy kitűznötök.

Ám (és ez a magyar vállalkozások kisebb részénél tapasztalom csak) hasznos, ha a víziódat is megosztod a beosztottaiddal is. Persze előzetesen nem árt, ha ezt a víziót előtte alaposan leteszteled és házi feladatként az oda vezető utat is meg kell tervezned kőről kőre. A jó hír viszont, hogy ha a víziódat már képes leszel megosztani másokkal is, akkor segítőkre lelhetsz.

Ellenben, ha nincs tiszta víziód vagy azt nem vagy képes megosztani másokkal, akkor sok potencionális segítő kezet utasítasz el.

Egy ügyfelünk egy hegyi zarándokúton üzemeltet vendégházat – méghozzá nyereségesen, alaposan felkészülve a nagyon is eltérő hátterű zarándokok speciális igényeire. Ennek az ügyfelünknek a szeme se rebben, ha éjszaka egy vihar közepén nyakig sáros szállóvendégek érkeznek hozzá, de amit a legfontosabbnak tartott elmesélni: a legtöbb zarándoktól azt szokta hallani, hogy mennyi önzetlen segítséget kapnak útjuk során.

Belegondoltál már abba, hogy pusztán azzal, hogy kijelented teljesíteni akarsz egy zarándok utat, hány ajtót leszel képes kinyitni? És járókelőként csak úgy céltalanul sétálgatva ugyanannyit?

Ahogyan biztosan te is szívesen segítesz (ha hatalmadban áll) azoknak, akiket valamilyen általad is jónak vagy magasztosnak tűnő cél felé haladnak, úgy a céljaid hatással vannak másokra is.

Szóval te merre tartasz?

Keresgéled, hogy hogyan állj neki, milyen kérdéseket tégy fel magadnak, a válaszaidból hogyan lesz pénzed valamint elégedett (ne adj isten boldog) alkalmazottaid? Erről is újdonságokkal szolgál neked, már az első 3 órás konzultáció is.

Mert lehet, hogy elsőre nem tűnik kézenfekvőnek, de a felmosóval a kezedben is a te döntésed, hogy embert küldesz a Holdra, vagy csak felmosod a padlót.

Vitatkoznál ezzel? Írd meg észrevételeidet a hello@kihelyzettmarketing.hu címre vagy oszd meg azzal ezt az írást, akinek szerinted szüksége lenne rá.


  A szerzőről:   Média – marketing szakon végzett, dolgozott rádiókban – tévékben, valamint tanácsadó cégeknél.
Azért munkálkodik a kihelyezettmarketing.hu-n, hogy neked segítsen elmesélni a saját sztoridat – az ügyfeleidnek. Mert az eladóid lehetnek akár marketing szoftverek is, de a vevőid valószínűleg emberek.